Hum

Damn! Damn, damn!

Oldboy (올드보이)

| March 12, 2009

Wow. I just finished watching Oldboy. What a mind-fuck. Mental flagellation. I’m still kind of stunned. I feel like I should wait for my mind to simmer down before writing further, because I can’t yet decide if I like the film or not. On the one hand, this is a very jacked up movie, and [...]

Picture Bride

| March 10, 2009

  Kana: The first time I get off the boat, I see Kanzaki. I think, “Ooh! He’s so handsome. How I get this kind handsome man? More better than picture!” All the other brides look at us, tell me “Lucky!” He act so nice, so kind. I think I’m in paradise. Riyo: Why Kanzak-san change? [...]

The Departed (vs. Infernal Affairs)

| March 8, 2009

I finally rented The Departed. I didn’t feel a pressing need to watch because I had already seen the original, Infernal Affairs, and I had heard from various friends that the remake did not differ all that much. There were one or two who had said it differed quite a bit, but after seeing it, [...]

Sympathy for Mr. Vengeance

| March 7, 2009

Oldboy‘s been eyeing me, saying, “Rent me! Rent me!” And I’ve been responding, “I really want to, but you’re part of a trilogy, so I got to start from the beginning, and the first one’s been checked out.” Finally though, Sympathy for Mr. Vengeance showed up at the local Blockbuster. I was a bit wary [...]

Screenwriter Alex Tse Speaks About Watchmen

| February 24, 2009

http://www.youtube.com/watch?v=XAO5vj6-kbY It’s been a long time since I’ve read Watchmen. And to be honest, I wasn’t that impressed. I can’t remember exactly why, so I suppose I should read it again. But Alex Tse’s interview kinda jogged some memories. I think by the time I had read Watchmen, I had already been exposed to flawed [...]

Coraline

| February 14, 2009

As Wiki states, “Coraline is a 2009 animated stop-motion horror fantasy film based on Neil Gaiman‘s novella of the same name. ” It’s rated PG, and runs about 100 minutes. I hadn’t heard much about the movie before seeing it, other than that Gaiman was involved. So I was a bit surprised to discover that [...]

Frost/Nixon

| January 18, 2009

Hmm, I’m not gonna write much on this one. It was OK. I wouldn’t watch it again. Well, I wouldn’t watch most movies again, but I would make a conscious effort not to see this one again. It starts off very well, and you can see Ron Howard’s mark all over the place. He has [...]

OMG It’s Doubt!

| December 28, 2008

I just saw Doubt, starring Philip Seymour Hoffman and Meryl Streep. And I am really annoyed. The whole basis of the film rests upon the whimsical ideas of a couple of dumb wenches (and I mean that in the specific case, not as slander against the sex), one a cold-hearted, zealous conservative, and the other [...]

Kwak Jae-Young’s Cyborg She Review, Many Moons Short Film

| December 26, 2008

Cute cover, no? I get cravings for Asian cinema/television once in awhile. While there’s a lot of variety in American films, they’re also inherently bound to American culture and values, which can get tiresome after awhile. I mean, I live it, everyday. There’s just something about Asian culture that I love, particularly Korean and Japanese. [...]

Slumdog Millionaire

| December 24, 2008

This movie wasn’t what I expected. What was I expecting? A gritty tale of poverty and the rise against it. Did I get that? Yeah, I guess I kind of did. But it was wrapped around an inner core of a fantastical love story. Or maybe it was the other way around? But ultimately I [...]